Lassan beköszönt 2025, így érdemes átgondolni, hogy a jelenlegi trendek alapján milyen új irányvonalak várhatók az üzleti utazás, és úgy általában a légiközlekedés terén a következő évben.
Kezdjük egy általános kitekintéssel. Általában a szállást csak azután választjuk, hogy lefoglaltuk a repülőjegyet a kinézett városba, az Amadeus szerint ez sem alapvetés már. A portugáliai Melides nem volt egy túl ismert hely addig, amíg Christian Louboutin fel nem tette ezt a kisvárost a térképre a Vermelho nevű, 13 szobás, egyedi dizájnerhoteljével.
Ezen kívül az ázsiai utazások is egyre népszerűbbek lesznek, köszönhetően az olcsóbb valutáknak, a könnyen igényelhető vízumoknak, a luxushoteleknek, na meg az izgalmas vidékeknek. A helyzet fordítva is igaz: az ázsiai, de különösen a kínai utazók is egyre nyitottabbak a nemzetközi utazásokra.
A repülőgépen töltött idő is átalakulóban van. A légitársaságok már sokkal személyreszabottabb szórakoztatási formákkal készülnek. Például a Delta Air Lines az ülések háttámláján okostelevíziókat alakít ki, és a törzsutasok esetében megjegyzi, hol hagyták abba a filmjüket vagy a kedvenc sorozatukat.
Újra együtt az üzleti életben is
Bár a pandémia megtörte az üzleti utazásokat, és főleg az online munkakapcsolatokra tette a hangsúlyt, az elmúlt években fokozatosan nő az igény a személyes jelenlétre is. Nemcsak a nagy cégek hívják vissza a munkavállalóikat az irodába, hanem a kisebbek is. Ugyanez vonatkozik az üzleti utazásokra is: egyes előrejelzések szerint 2025-re valószínűleg elérik a világjárvány előtti számokat, vagy akár túl is tesznek rajtuk.
Ennek megfelelően valószínűleg egyre több személyes találkozás fog megvalósulni mind a munkavállalók, mind az üzleti partnerek között, meetingek, konferenciák, továbbképzések stb. formájában. Ezek a közös programok a valós idejű és egy térben történő interakciók miatt pedig jóval eredményesebbek lehetnek, mint az online társaik.
Ez a bleisure utak emelkedésével is járhat. Ez üzleti és a magánjellegű utak keverékét jelenti, például amikor valaki pár nappal egy konferencia után is a városban marad, szimplán csak szabadidős célból. Mivel ilyen utakra általában egyedül indulnak az emberek, ezért a szólóban utazókra is gondolniuk kell a szállásadóknak és a programszervezőknek.
Továbbra is fontos a fenntarthatóság
Bár több üzleti út várható, ez nem jelenti azt, hogy a fenntarthatóság elve a háttérbe szorulna. A cégek ezt a szempontot is figyelembe fogják venni egy utazás szervezésekor, hogy valóban szükséges-e a személyes találkozás, vagy túl nagy karbonlábnyommal járna a megvalósításuk. Ehhez egyre több alkalmazást fognak használni, amelyek segítenek kiszámítani a karbonlábnyomot, így mind a cégek, mind az üzleti utaztatók tudnak alternatív megoldásokon gondolkodni.
Az üzleti utak számának növekedésével a hoteleknek is új stratégiákat kell kidolgozniuk, hogy magukhoz csábítsák a vállalatokat és dolgozóikat. Ezt jellemzően különböző kedvezményekkel járó hűségprogramokkal tudják elérni. Ugyanez a feladat vár a légitársaságokra is: egyrészt meg kell tartaniuk a már velük utazó cégeket, valamint olyan programot kell kínálniuk, ami az új belépők számára is vonzó lehet. Azt is figyelembe kell venniük, hogy ezek az új belépők már a Z-generációhoz tartoznak, akiknek mások az igényeik, mint az ezredfordulósoknak vagy a náluk is idősebbeknek – példának okáért a fenntarthatóság is fontosabb szempont a számukra.
Főszerepben a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia is megkerülhetetlen szereplő lett az elmúlt években. Miközben a vállalkozások a mesterséges intelligenciát használják utazási útvonalaik megtervezésére és optimalizálására, az utazásszervező cégeknek ügyelniük kell arra, hogy ne maradjanak le ezen a téren. Az MI segíthet a legjobb árak és a legbiztonságosabb útvonalak megtalálásában. Valószínűleg a korábbiaknál is személyre szabottabb megoldásokat tudnak a technológia által kínálni az üzleti utaztatók, így a vállalatok még elégedettebbek lehetnek. Az olyan alkalmazások iránt is nőni fog az igény, amely egy üzleti út minden aspektusát (beszállókártya, járatok indulása, szállás címe, meetingek időpontjai stb.) magában foglalja, hogy az ügyintézés minél gördülékenyebb legyen.
Forrás: amadeus, getgoing, travelagewest