A fiatalabb korosztály tagjai adják a személyre szabott üzleti utazási élmények iránti kereslet motorját: a hatékonyság, a fenntarthatóság, valamint a munka és magánélet egyensúlya a legfontosabb számukra – derül ki a Weco-Travel globális partnere, a Corporate Travel Management (CTM) 2024-es felmérésének eredményeiből. Mivel a fiatalabb generációk a cégek munkaerő-állományának egyre nagyobb hányadát képviselik világszerte, mind a munkához, mind a céges utazásokhoz kapcsolódó attitűdökben jelentős elmozdulás tapasztalható.

Az előrejelzések szerint az Y generáció tagjai (vagy millennialok), azaz az 1980 és 1996 között születettek, 2025-re a globális munkaerő 75%-át teszik majd ki, és jelentős változásokat fognak előidézni az üzleti utazási trendekben és elvárásokban is. Olyan célorientált munkatapasztalatokat szeretnének elérni, amelyek összhangban vannak az értékeikkel, továbbá prioritásként kezelik a munka és a magánélet egyensúlyát.

Generációs különbségek az üzleti utazások terén

A CTM nemrégiben publikált globális felmérése érdekes meglátásokat tár fel ennek a korosztálynak az üzleti utazási preferenciáikkal kapcsolatosan:

  • A 40 év alatti válaszadók több személyes hasznot keresnek az üzleti utazásaik során, mint az idősebb korosztály, illetve nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az új úti célok megismerésének, feltérképezésének, valamint az üzleti utazásokon szerzett hűségpontoknak is.
  • Mindezek mellett a 40 év alattiak az idősebb korosztályokhoz képest jelentősen többet hajlandók utazni ügyféltalálkozókra, több célállomást érintő üzleti utakra és belföldi üzleti utakra.
  • Az Y-generációs üzleti utazók 10%-kal nagyobb értéket tulajdonítanak az előre összeállított és személyre szabott üzleti utazási ajánlatoknak, és hajlamosabbak a környezetvédelmi szempontból fenntartható szolgáltatókat – légitársaságokat, szállodákat és autókölcsönzőket – keresni.
  • Figyelemre méltó, hogy a millennialok körében erősebb tendenciát mutat a ’bleisure’ utazások keresése, vagyis az üzleti (business) és szabadidős célú (leisure) utak összehangolása, keverése, ami az utazások kreatív, sokrétű megközelítéséről tanúskodik. Ehhez a változáshoz a távmunka és a digitális nomádság elterjedése is hozzájárulhat, hiszen ez az életstílus lehetővé teszi, hogy munka közben zökkenőmentesen vegyítsék az üzleti és a szabadidős élményeket.

A felmérés eredményei kristálytisztán mutatják hát a trendet:

az üzleti utazók egyre inkább a személyre szabott, fenntartható utazási élményeket keresik, továbbá erősödik az igény, hogy útjaik során összehangolják a szakmai kötelezettségeket a személyes programokkal.

A generációk közti különbségek felismerése pedig – úgy tűnik – a hatékony vállalati utaztatás kialakításának egyre fontosabb elemévé válik.

A Corporate Travel Management (CTM) Network a világ 5 legnagyobb üzleti utazásszervező céghálózatának egyike, tagirodái világszerte 108 országban vannak jelen. A CTM küldetése, hogy a világ vezető utazásszervező vállalatainak erejét, tudását és szakértelmét egy olyan globális szervezetben egyesítse, amely elkötelezett amellett, hogy a legkiválóbb utazási termékeket, szolgáltatásokat és technológiát nyújtsa.
A Weco-Travel a hálózat kizárólagos hazai képviselőjeként egyedülálló nemzetközi lefedettséggel, kiterjedt partneri hálózattal rendelkezik, amely számos előnyt jelent ügyfeleinknek mind a kapcsolatrendszer, mind a szolgáltatóknál elérhető kedvezmények terén.

Vállalati utaztatás a sokszínű munkaerő számára

A felmérés eredményei alapján a CTM több javaslatot is megfogalmaz azzal kapcsolatban, hogy hogyan is érdemes egy vállalaton belül kialakítani az üzleti utazások kereteit, hogy az a különböző generációk eltérő igényeit hatékonyan kielégítse.

Első lépésként egy „holisztikus szemléletű” munkacsoport létrehozását javasolják, ahol jó, ha ott ül legalább egy-egy ember a beszerzésről, a pénzügyről, a HR-ről, a jogi képviseletről, továbbá valaki, aki a fenntarthatósággal foglalkozik a cégnél. Azért fontos, hogy ennyi terület képviseltesse magát, mert így lehet górcső alá venni az összes szempontot, ami meghatározója lehet egy mindenki számára megfelelő, a munkavállalók által is elfogadott utazási szabályzat megtervezésében; ez lesz az alapja a céges utazási irányelvek megfelelőségének, fő támogatója a munkavállalók elkötelezettségének és az utazók elégedettségének.

A második lépés az, hogy legyen elegendő információ az alkalmazottak egyedi igényeiről, preferenciáiról az utazásokat illetően. Ehhez készülhetnek belső, anonim felmérések, vagy felhasználhatók a vezetők és beosztottak közötti időszakos elbeszélgetések információi és minden olyan visszajelzés, amelyhez a vállalat HR szakemberei jutnak. Fontos, hogy olyan területeket is érintsenek, mint az egészségmegőrzés, az akadálymentesség, a biztonságérzet, a család, valamint a jó közérzet megőrzése, a pszichikai egyensúly.

A harmadik lépés az utazási tanácsadó partner bevonása a tervezésbe. A professzionális, vállalati utaztatással foglalkozó ügynökségek nagy tapasztalattal bírnak abban, hogyan lehet a való életben, a gyakorlatban is támogatni a tervezés során feltárt igényeket, a cég és a munkavállalók preferenciáit. A piac és a szolgáltatók, a foglalási adatok, trendek kiterjedt ismeretével ráadásul nem csak hasznos tanácsokat tudnak adni arról, hogyan alakítsa ki a vállalat az utazási irányelveit, de a megvalósításban is jelentős segítséget, megtakarításokat nyújthat. Ha mindez jól sikerül, a cég utazási programja jelentősen hozzájárul majd a munkavállalók elkötelezettségéhez, elégedettségéhez.

Így tud segíteni egy utaztató partner

A leírtak alapján felmerülhet a kérdés: hogyan tudja egy utazási szolgáltató támogatni a fentiekben ecsetelt generációs igények megválaszolását. Ebben talán a következő három szempont a legfontosabb:

  • Többféle foglalási csatorna biztosítása. Nem csak a generációk között, de az egyes korcsoportokon belül is komoly különbségek vannak abban, ki hogyan szeretni intézni utazásai keresését, foglalását. Van, aki a személyes kontaktus, a konzultáció lehetőségét keresi. Van, aki csak ki szeretné adni a feladatot valakinek, hogy időt nyerjen. És olyan is van, aki mindent saját maga szeret intézni, mondjuk egy online foglaló felületen keresztül. Egy jó utazásközvetítő ezt mind lehetővé teszi, ráadásul megoldásai között átjárhatóságot biztosít. Bárhogy is kerüljön befoglalásra az adott utazás, a későbbiekben azt a vállalat munkatársai egy helyen megtalálják, kezelhetik.
  • A legnagyobb szolgáltatói adatbázis biztosítása. A testre szabott utazások, és legfőképpen a sokrétű „Bleisure” utak szervezéséhez az kell, hogy a partner a lehető legnagyobb árualapból tudjon ajánlatot adni. Ehhez az utaztatónak a legmodernebb technológiát kell alkalmaznia és a lehető legtöbbféle foglalási rendszert kell használnia.
  • Verhetetlen fenntarthatósági riportok biztosítása. A fenntarthatósági riportot sok esetben elintézik egy CO2 adattal. Ennél azonban sokkal többről van szó, hiszen a légitársaságoknál nem mindegy, a kibocsátás csökkentésén felül mit tesznek a természeti környezet és a társadalmi egyenlőség megóvásáért, sőt, a szállodák között is vannak jócskán különbségek. Egy jó utazási iroda olyan fenntarthatósági riportot biztosít ügyfeleinek, amely tűpontos képet nyújt a vállalat utazóinak fenntarthatósági lábnyomáról.

A Weco-Travellel együttműködve Ön olyan utazási programot hozhat létre, amely nemcsak vállalkozása célkitűzéseit támogatja, hanem megfelel alkalmazottai elvárásainak is, hozzájárul a munkavállalók elégedettségének és lojalitásának növekedéséhez, és a közösen kialakított utazási irányelveket és megoldásokat a szervezet stratégiai értékévé alakítja.

Amennyiben Ön is érdeklődik a Weco-Travel szolgáltatásai iránt, vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal!