A Global Business Travel Association (GBTA) legutóbbi felmérése az iparág optimizmusának növekedéséről, az üzleti utazási foglalások számának emelkedéséről és az oltási programok támogatottságáról is beszámol.

Az üzleti utazási ágazatban az elmúlt időszakban az élénkülés optimista és kézzelfogható jelei voltak tapasztalhatók. A GBTA legfrissebb felmérésében az iparági válaszadók fele (52%) szeptemberhez képest nagyobb optimizmusról számolt be – írja a Turizmus.com hírportál.

Elkezdtek nyitni a vállalatok a nemzetközi üzleti utak felé

Októberben 66%-ra nőtt azoknak a száma, akik szerint vállalatuk engedélyezi a nem létfontosságú belföldi üzleti utazásokat, 42%-uk pedig már a nemzetközi utazásokat is megengedi. A szolgáltatók több mint fele (55%) szerint a vállalati ügyfelektől érkező foglalások száma nőtt az előző hónaphoz képest.

Négyből hárman (74%) jelezték, hogy támogatják az amerikai határok megnyitását (amelyet november 8-ra terveznek) a szükséges protokollokkal. Tízből hét vállalat arra számít, hogy a nyitás eredményeként a következő hat hónapban növekedni fog a nemzetközi üzleti utazások száma. A GBTA tagjai határozottan egyetértenek abban, hogy a fertőzési arányok csökkenése és a védőoltások számának növekedése felgyorsítja az üzleti utazásokat a vállalatuknál, 59%-uk pedig azt jelezte, hogy a világszerte megnövekedett védőoltási arányok jelentenék a legfontosabb hajtóerőt az utazási kedv növekedéséhez.

Miközben egyre növekvő belföldi és rövid távú utazásokat láttunk az utóbbi időben, a gyorsabb fellendülést a nemzetközi, transzatlanti utazások hiánya akadályozta. A várva várt utazási folyosók – Európa és az Egyesült Királyság, valamint az Egyesült Államok között – elindítására, valamint a szárazföldi határok megnyitására Kanada és Mexikó felé nagy szükség van az üzleti utazási ökoszisztéma és a globális gazdaság fellendítése érdekében.

mondta Suzanne Neufang, a GBTA vezérigazgatója.

Európában alacsonyabb az oltási programok támogatottsága mint Észak-Amerikában

Az Európában élő válaszadók (73%) nagyobb valószínűséggel mondják azt, hogy nem igényelnek védőoltást az üzleti utazáshoz és/vagy az ügyfelekkel való személyes találkozáshoz, mint az Észak-Amerikában élő válaszadók (58%).

Hasonlóképpen, az európai válaszadók (85%) nagyobb valószínűséggel mondják azt, hogy nem igényelnek védőoltást az irodába való visszatéréshez és az irodából történő munkavégzéshez, mint az észak-amerikaiak (59%).

Egyre optimistább az iparág

  • A beszállítók és az utazásszervező cégek munkatársai optimistábbak az iparág fellendülését illetően, mint egy hónapja. Az egy hónappal ezelőtti felméréshez képest a munkatársak fele (52%) optimistábbnak érzi magát (a szeptemberi felmérésben mindössze 22%-uk számított fellendülésre). Csak minden tizedik (10%) nyilatkozott pesszimistábbnak az iparág fellendüléséről, mint a múlt hónapban (27%).
  • Azok közül, akik azt állították, hogy kevesebbet vagy sokkal kevesebbet utaztak üzleti célból, mint a járvány előtt, tízből hét (70%) azt állítja, hogy hiányzik nekik az üzleti utazás, és szívesen utaznának többet a jövőben. Ötből egynek (21%) nem hiányzik az üzleti célú utazás, és nem bánná, ha a jövőben kevesebbet utazna, 10% pedig bizonytalan. Az európai válaszadók (31%) kevésbé hiányolják az üzleti utazásokat, mint az észak-amerikaiak (19%).
  • Ötből több mint négy válaszadó (85%) azt állítja, hogy jelenleg „kevesebbet” vagy „sokkal kevesebbet” utazik, mint a világjárvány előtt, míg 14% körülbelül ugyanannyit utazik, mint korábban.
  • Ebben a hónapban a beszállítók több mint fele (55%) állítja, hogy a vállalati ügyfelektől érkező foglalások száma nőtt az előző hónaphoz képest, míg mindössze 19% válaszolta, hogy csökkentek a foglalási számok.

A home office továbbra is népszerű

A válaszadók kétharmada (67%) még mindig jelentős rugalmasságot élvez az otthoni munkavégzésben. Ebbe beletartoznak azok is, akik azt mondják, hogy vállalatuk irodái nagyrészt nem nyitottak ki (31%) vagy végleg bezártak (2%), valamint azok, akiknek irodáik újra kinyitottak, de a munkavállalók választhatnak, hogy az irodából vagy otthonról dolgoznak (34%).

Az észak-amerikai válaszadók (34%) az európaiaknál (15%) nagyobb arányban válaszolták azt, hogy irodáik nem nyitottak ki újra, és az alkalmazottak többsége továbbra is otthonról/távolról dolgozik.

Forrás: Turizmus.com, TravelDailyNews.com


Hasonló tartalmak: