Október 21-én megtartotta nagyszabású őszi workshopját a Budapest Airport, melyen üzleti és szakmai partnereit, légitársaságokat, utazási irodákat látott vendégül. A rendezvény keretein belül többek között szó esett a budapesti repülőtér utasforgalmáról, a téli menetrend járat-kínálatáról, új úti célokról és infrastrukturális fejlesztésekről. A programnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egykori 1-es terminálja, a jelenleg rendezvényhelyszínként működő Terminal 1 Airport Event Center adott otthont.

A rendezvény házigazdái Almási Eszter, Bucsi Balázs, járatfejlesztési menedzserek, Váczi Zsuzsa légitársasági és turisztikai menedzser és Tóth Nikolett légitársasági menedzser bíztató számokról adtak tájékoztatást. Megtudhattuk, hogy a 2020-as mélypont után, 2021-ben visszaépülő desztinációk aránya már 80%, a visszatérő légitársaságok aránya pedig mintegy 60%. A desztinációk közül Görögországot emelték ki, ahová idén nyáron rekordnak számító, 11 célállomásra közlekedtek járatok.

Új úti célok, növekvő kínálat

Az új, illetve visszatérő járatok tekintetében kiemeltél a fapados légitársaságokat. Például a Ryanairt, amely olyan új célállomásokat is felvett Budapestről elérhető hálózatába, mint Torinó, Bournemouth vagy Kaunas. De közlekedik majd Harkovba, Lappeernatába, Kölnbe, Nürnbergbe, Poznanba, Toulouse-ba, Trevisóba, Krakkóba, Luxemburgba és Rigába is. A Wizz Air visszahozza heti 2 járattal Fuerteventurát és Hurghadát, heti egyszer pedig Ammánba, Akabába, Bolognába és Tiranába fog közlekedni.

Elhangzott, hogy a hamarosan életbe lépő téli menetrendben 110 desztináció lesz közvetlenül elérhető, nagyrészt európai úti célok, a hosszútávú járatok közül mindössze 1 közlekedik majd, Szöulba, a lengyel LOT légitársaság üzemeltetésében (amely egyelőre heti egy járattal tervez, de később kettőre bővítene).

Az újranyitásban fontos szerepe van a hagyományos légitársaságoknak, például az Air France-KLM (heti 41 Budapestről elérhető járattal), Lufthansa (heti 36 járattal), Turkish Airlines (heti 14 járattal), melyek globális útvonalhálózatukon keresztül számos úti célhoz biztosítanak közvetve elérést.

A közvetlenül elérhető, és onnan jelentős átszállási lehetőséget kínáló desztinációk közül külön említést kapott Dubaj, ahová az Emirates heti 5 járatán felül már a flydubai heti 4 járata is indul, mégpedig a két légitársaság közötti code share megállapodással.

Repülőtéri fejlesztések

A forgalmi kilátásokon túl szó esett a 2019–2021 között, mintegy 70 milliárd forint értékben megvalósult fejlesztésekről, többek között:

  • a 2A-terminálhoz kapcsolódó, új utasmóló megépítéséről és üzembe helyezéséről,
  • az évi, 250 ezer tonna kapacitásra képes BUD Cargo Cityről,
  • a 30 önkiszolgáló poggyászfeladó kioszk átadásáról,
  • az immáron 18 biztonsági csatorna által biztosított, maximálisan 15 perces ellenőrzési utasvárakozásról,
  • az érkezési és az indulási oldalon összesen, 70%-kal megnövelt vizesblokk kapacitásról,
  • az új, a beszállókapuk távolságát is feltüntető kijelzőkről, valamint
  • az új, magyar, angol és kínai nyelvű tájékoztató feliratokról,
  • a 2-es terminál érkezési szintjén kialakított Covid teszt-központról, amelyet előzetes regisztráció nélkül vehetnek igénybe az utasok.

Forrás: turizmus.com, turizmusonline.hu, Budapest Airport


Kapcsolódó tartalmaink: