#MeetWeco

Interjú Horváth Balázzsal, a Weco-Travel Kft. ügyvezetőjével – I. rész

Horváth Balázzsal, a Weco-Travel Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk a koronavírus-járvány hatásairól a légiközlekedés, az üzleti utaztatás és a turizmust illetően, emellett pedig még szó esett a Weco-Travel jövőbeni terveiről is. Az interjú első része alább olvasható!


Hogyan látod, van e valamilyen elképzelés arra vonatkozólag, hogy mikor fog helyre állni az utazás? Van e már valamilyen pozitív mozgolódás a vakcina hírének hatására?

Szerencsére a vakcina – először a Pfizer által kifejlesztett, aztán remélhetőleg a többi is – már egyre több országban megkapta, illetve a közeli jövőben meg fogja kapni a kereskedelmi forgalomba hozatali engedélyt, ami igazán örvendetes hír mindenkinek. A mi szakmánk, a turizmus, az utazási szektor fellendülése is nagymértékben függ a vakcinától, sőt majdnem kizárólag ehhez köthető. Jelenleg pozitív mozgolódásról annyiban tudok beszámolni, hogy a színfalak mögött megkezdődtek az egyeztetetések az utazás helyreállításának menetéről, az egységes szabályok felállításáról, amelyek mentén biztonságosan lehet majd eljutni a kívánt desztinációkba, legyen az külföldön vagy belföldön. A szakmában az a vélemény a meghatározó, hogy az utazás akkor tud majd helyreállni, jobban mondva újra indulni, ha a covid oltások már a nagyobb tömegeknek, de legalább az utazni vágyók számára könnyen elérhetők lesznek. Emellett természetesen be kell bizonyosodnia, hogy hatékony védelmet nyújtanak a vírussal szemben. Ezt az időpontot nehéz előre meghatározni, sok paramétertől függ, mi a Weco-nál úgy gondoljuk, hogy április-május környékére várható a visszapattanás, méghozzá elsőnek az egyéni utasok, családok fognak visszatérni, a nyári vakációt szem előtt tartva.

Ezt az időpontot nehéz előre meghatározni, sok paramétertől függ, mi a Weco-nál úgy gondoljuk, hogy április-május környékére várható a visszapattanás, méghozzá elsőnek az egyéni utasok, családok fognak visszatérni, a nyári vakációt szem előtt tartva.

Ebben az 1-2 hónapos időszakban, az előrejelzéseink szerint, akár egy nagy méretű boom is elképzelhető, ami a 2019-es számokhoz hasonló forgalmat is hozhat, előrevetítve az esetleges kapacitás gondokat. A másik oldalról azt valószínűsítjük, hogy a cégek, intézmények, tehát az üzleti utazás valamivel lassabban, fokozatosan fog beindulni, s akkor éri el egy optimális szintet, amikor már minden teljesen biztonságos, a folyamatok letisztultak.


Mi történt a Weco háza táján március óta? Mennyire sikerült az idei – nem forgalomhoz kötött  – terveket megvalósítani a napi munka mellett?

Idén tavasszal, a közvetlenül a járvány betörése után, a legfontosabb feladatunk a törölt járatok, hotelfoglalások kapcsán a visszatérítések intézése volt utasaink részére, amely folyamat, bármilyen hihetetlen is, de még a mai napig tart. Egészen elképesztő mennyiségű tranzakcióról volt és van szó, hogy ezt érzékeltessem elárulom, hogy összesen kb 15 000 db repülőjegy visszatérítését bonyolítottuk le eddig, és még mindig van 700 függő ügyünk. Itt meg kell említenem azt is, hogy

a Weco, csak mint közvetítő járhat el ezekben az esetekben, természetesen meg teszünk mindent annak érdekében, hogy a jogosan követelt visszatérítéseket minél hamarabb kifizessük utasaink részére, ám ezt csak akkor tudjuk megtenni, ha az adott légitársaság, vagy a szálloda ezt részünkre elutalja.

Mindenki rendkívül nehéz helyzetben van az iparágban, a nagy légitársaságok is, ezért némely esetben nem olyan gördülékeny az ügymenet, ahogyan normál időszakban elvárható lenne, ezért akinek még mindig folyamatban van a visszaigénylése, további türelmét kérjük.

A visszaigénylések kezelésével párhuzamosan, helyesebben szólva nyár végén, amikor ezeknek a nagyját sikerült magunk mögött tudni, elkezdtük a Weco 2.0 felépítését. Ekkorra az is világossá vált, hogy a válság sokkal hosszabb lefolyású lesz, mint azt márciusban hittük, valamint várhatóan maradandó nyomokat fog hagyni az eddig megszokott utazási szokásokon is, ezért indokolttá vált egy átfogó szervezeti-szerkezeti átalakítás. Ennek kapcsán elsősorban azt tartottuk szem előtt, hogy milyen igényeket kell majd a jövő utaztatójának kielégítenie. Ügyfeleink szempontjából ez a következő újításokat jelenti, amelyeket máris tapasztalhatnak.

Felállítottuk az új szoftverrel működő Contact Centert, amelynek segítségével a modern technológiának köszönhetően, tanácsadóink sokkal kényelmesebben és remélhetőleg gyorsabban elérhetőek lesznek mind magán, mind céges ügyfeleink számára, ezzel együtt szélesebb körű, valamint precízebb információ nyerhető ki az utasok valódi igényeiről, a hívások és megkeresések elemzését követően. Kollégáink között egyenletesebben oszlik el a forgalom, zökkenőmentes lehet a helyettesítés, rugalmasabban tudjuk átcsoportosítani az erőforrásokat, amennyiben szükséges. Mindez reményeink szerint még magasabb színvonalú kiszolgálásához, és kedves ügyfeleink megelégedettségéhez vezet.

Az átalakulásunk másik aspektusa, amit kiemelnék, hogy az online marketing tevékenységünk hangsúlyosabbá válik, ennek előre láthatólag már decembertől látható jelei lesznek. A repjegy.hu marketing csapatának feladatköre ugyanis kibővül, és innentől kezdve felöleli az üzleti utaztatási (Weco)  és a rendezvényszervezési (Wecocongress) üzletágainkat is. Szeretnénk ebben az átmeneti időszakban, amikor az utazások és rendezvények ugyan nem túl gyakoriak, de az ezeken a területeken megjelenő bizonytalanság, és az egymásnak ellentmondó hírek miatt az eligazodás nem könnyű, megbízható információ forrást biztosítani az érdeklődő utazóközönségnek.

Célunk hiteles és releváns híreket szolgáltatni mindazoknak, akiknek erre igénye van.

Jó példa erre a Weco With You mobil alkalmazásunk is, amit már több, mint 200-an töltöttek le, elsősorban céges ügyfeleink közül. Szintén jó hír a céges ügyfeleinknek, hogy az egyéni utasok mellett, tervezünk szegmentált hírlevelek indítani számukra is. Ezzel szinkronban sokkal intenzívebb jelenlétet kívánunk megvalósítani a LinkedIn, Facebook oldalainkon, valamint a Wecotravel.hu központi website-on.


Miként készül a Weco-Travel a jövő évre? Milyen lehetőségeket, újdonságokat kínálunk majd Ügyfeleink számára?

A szerkezeti átalakítással egyidejűleg a termék és szolgáltatási portfóliónkat is alaposan átszabtuk. 

A piacon úttörőként jelentkezünk érték alapú előfizetéses szolgáltatási csomagokkal, amelyek éves szinten legalább 10%-os megtakarítást jelentenek a Weco-val szerződésben álló, vagy szerződni kívánó vállalatoknak,

ugyanakkor az eddig megszokottól jelentősen bővebb körű szolgáltatásokat kínálnak. A havi előfizetéses rendszerben működő csomagok – egészen pontosan öt alapcsomag, a Low Cost, Economy, Business, First Class valamint a speciális online utaztatásra épülő Digital – kiemelkedő lehetőséget nyújt az utazni kívánó vállalkozásoknak, méretükre és igényeikre tekintettel. Az egyes csomagokban számos új, eddig nem elérhető szolgáltatás található, például az utaztatók számára ún study tourokon való részvétel, vagy a First Class csomaggal együtt járó céges karácsonyi rendezvény grátisz megszervezése. A sales-es kollégák készséggel szolgálnak bővebb információval a csomagokról.

Ami igazi szenzáció, hogy köszönhetően erős piaci pozíciónknak, jópár stratégiailag kiemelkedő szállító partnerünkkel sikerült megállapodnunk, és így

piacra léphetünk a Discount Voucher nevű termékünkkel, aminek a lényege az, hogy minimum 20 maximum 35%-os kedvezménnyel vásárolhatóak nálunk 1 évig érvényes repülőgéppel történő utazásra, vagy hotelfoglalásra jogosító utalványok.

Ezzel az akciónkkal ügyfeleinknek árelőnyt kívánunk biztosítani a várhatóan az utazások megélénkülésével, és a korábban hivatkozott kapacitási nehézségekkel járó áremelkedések csillapítására. A Discount Voucher beszerzésének feltétele az azonnali fizetés. Az utalványok korlátozott számban, a készlet erejéig állnak rendelkezésre. Ezzel és a csomagokkal kapcsolatban bővebb információval a sales-es kollégáink szolgálnak.

Jövő év elején szeretnénk előrukkolni saját fejlesztésű céges online foglaló rendszerünkkel a MyWCP-vel (My Weco Corporate Platform). Ez a lépés a Weco csoport életében komoly szintlépést jelent a digitalizáció irányában. A fejlesztést a lengyel központban végzik a szakemberek, és elkészültével az összes, hazai viszonylatban is releváns légitársaság járatai – beleértve a fapadosakat is –  foglalhatók lesznek, továbbá több hotel és bérautó foglaló rendszer is integrált része lesz a MyWCP-nek.

A belső fejlesztésű foglalómotor révén könnyebb lesz az egyes cégek igényeire, utazási szabályzataira szabható csomagokat létrehozni, és várhatóan komoly alternatívát jelent majd a továbbra is a Weco kínálat részét képező Cyrtic és Rydoo rendszereknek.

Ezzel erősíteni szeretnénk sokat hangoztatott elkötelezettségünket, hogy ügyfeleinknek a hozzájuk leginkább illő megoldásokat ajánljuk.

Újdonság volt még ősszel a már korábban említett Weco With You alkalmazás megjelenése is.

Az interjú második részéhez kattintson ide!