Idén ősztől több olyan változás is érvénybe lép, ami érinti a Ryanair járatok utasait. Blogbejegyzésünkben összeszedtünk minden tudnivalót az új poggyászmérettel-, a digitális beszállókártyával és a drasztikus spanyol kapacitáscsökkentéssel kapcsolatban.
Megnöveli az ingyenes kézipoggyász méretét a Ryanair
Az ír fapados bejelentette, hogy 20 százalékkal nagyobb lehet a járatai fedélzetére ingyenesen felvihető, ülés alá helyezhető kézipoggyász, reagálva az Európai Unió új szabályozási javaslatára.
A légitársaság jelenleg utasonként egy olyan kézitáska vagy kis méretű hátizsák fedélzetre vitelét engedi díjmentesen, amelynek maximális mérete 2018 óta 40x25x20 centiméter. Ez a közeljövőben 40x30x20 centiméterre nő, vagyis a poggyász térfogata 20 literről 24 literre bővül.
A rivális Wizz Air már most is 40x30x20 cm méretet engedélyez díjmentesen, de az Easyjet ennél is nagyobb, 45x36x20 cm méretű kézipoggyászt is ingyen szállít.
Szeptember 4-től érvényes
Az ellenőrzéshez szükséges poggyászmérő eszközöket már kihelyezték az érintett repülőtereken. Így a változás szeptember 4-től érvényes.
Minden utas számára engedélyeznek tehát egy ingyenes kézipoggyászt a fedélzeten, de ennek el kell férnie az ülés alatt. Ha az utasok egy plusz kézipoggyászt is magukkal szeretnének vinni, azt a Ryanair Priority Boarding megvásárlásával tehetik meg.
EU-s javaslat alapján
Az Európai Parlament közlekedési bizottsága múlt héten javasolta a kézipoggyász-korlátozás bővítését, és bár a témáról már évek óta tárgyalnak, eddig döntés nem született. A képviselők emellett azt is indítványozták, hogy 12 év alatti gyermekek garantáltan a kísérőjük mellett kapjanak helyet, illetve hogy a mozgáskorlátozott utasokat segítő személyek ingyen utazhassanak.
Mivel a fapados légitársaságok üzleti modelljük tetemes részét a kiegészítő szolgáltatásokért felszámított díjakra építik, több cég – köztük a Ryanair – is aggodalmát fejezte ki. A társaság szóvivője szerint „az Európai Parlamentnek hagynia kellene, hogy az utasok maguk döntsék el, mely szolgáltatásokért hajlandók fizetni.”
Jönnek a papírmentes Ryanair beszállókártyák
November 3-tól életbe lép a teljesen digitális, papírmentes beszállókártyákra való átállás. A változás a légitársaság fenntarthatósági céljait szolgálja, miközben az utasélményt is továbbfejleszti.
A légitársaság kommunikációja szerint az új rendszer egyszerűsíti az utazást, ráadásul évente mintegy 300 tonna papírt spórolnak meg ezzel a húzással. Michael O’Leary, a Ryanair vezetője elmondta, hogy jelenleg az utasok 85–90 százaéléka már okostelefonnal érkezik, és a cél, hogy minden utas használja ezt a technológiát.
November 3 után az utasok már nem nyomtathatják ki a beszállókártyájukat, hanem kizárólag a myRyanair mobilalkalmazásban elérhetőt használhatják. A légitársaság adatai szerint az utasok 80 százaléka már most is ezt a megoldást választja, így a váltás zökkenőmentesnek ígérkezik.
Drasztikus kapacitáscsökkentés Spanyolországban
A Ryanair már jó ideje kritizálja a spanyol repülőtereket a magas díjaik miatt – ezúttal viszont már jelentős kapacitáscsökkentést is bejelentett.
A téli menetrendben egymillióval csökkenti a Spanyolországba irányuló férőhelyek számát, miután a légitársaság szerint az ország repülőtér-üzemeltetője, az Aena „túlzott és nem versenyképes” díjemeléseket vezetett be.
Bázisbezárás, megszűnő járatok
A légitársaság bezárja a santiagói bázisát, törli az összes járatát Tenerife Norte repületeréről, 36 járatát megszünteti Spanyolország és a Kanári-szigetek között.
A légitársaság közlése szerint, a felszabaduló spanyol kapacitásait olyan légikikötőkbe viszi át, ahol fejleszteni kívánják a forgalmat, különösen Olaszországban, Marokkóban, Horvátországban, Svédországban és Magyarországon.
Forrás: airportal.hu, economx.hu, repjegy.hu, independent.co.uk
Korábbi bejegyzések:
- Budapest-Szkopje: újraindítja népszerű balkáni járatát a Wizz Air
- Új Ryanair járat indul Budapest és Newcastle között
- Connect France: könnyítés a rövid átszállással utazóknak Párizsban
- A pozsonyi repülőtéren nyit bázist a Wizz Air
- Visszatér az American Airlines Magyarországra: újraindul a Budapest-Philadelphia járat
- Business kontra turista osztály – Mutatjuk, mik a különbségek
- Több mint kilencmillió utassal zárta az első félévet a budapesti repülőtér
- Mikor van szüksége egy cégnek utaztató partnerre?